Sunday, July 19, 2015

Lesen pertama air tawar

Bismillahirrahmannirrahim...

Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri buat seluruh umat Islam di muka bumi ini. Di kesempatan ni saya ingin memohon maaf zahir dan batin buat sesiapa dia luar sana yang mengenali saya. 

Selama ni aku hanya memancing ikan di air masin tidak kira sungai ataupun lautan luas. Walaupun aku ada gewang buatan tangan untuk memikat ikan air tawar tetapi tiada kesampaian untuk mencari lokasi yang sesuai dan menguji gewang aku. Tapi di hari raya ke 3 kali ini aku di kenalkan oleh sahabat baru Kii Lung dari group PTKK (Pemancing Tegar Kota Kinabalu) sebuah tempat yang selama ini aku sendiri tidak tahu yang mana wujudnya tasik ini berhampiran dengan rumah aku. Sahabat Kii Lung ni orangnya tidak lokek ilmu dan mudah mesra untuk bergaul dan berkongsi-kongi ilmu yang ada dan di sinilah sejarah aku bermula memancing ikan air tawar hehehe.

Tatula HD menjadi taruhan aku di tasik ini.


Tasik Menggatal
Berbekalkan gewang buatan tangan yang di gelar sebagai Snake Dance. Ianya menjadi taruhan aku untuk mencuba nasib memburu Snakehead di tasik ini.

Snakehead tewas dengan Snake Dance
Apa yang lain gewang ini dengan gewang yang lain ialah ianya melompat seperti gewang Jump Frog yang lain dan dia juga akan berenang "walk the dog" seperti gewang pencil yang lain.

Gambar kenangan bersama snakehade dan snake dance
Walaupun dari awal pemburuan asik "miss call" saja, akhirnya aku berjaya memperdayakan snakehead ini yang mana dia tewas  dengan gewang aku.

Next time akan aku turun lagi untuk memburu ikan air tawar. InsyaAllah.




0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | free website templates | Free Vector Graphics | Web Design Resources.