Sunday, April 4, 2010

Jalan² cari ikan part III

Biasanya aktiviti mancing kalau guna bot yang biasa kami sewa ni akan adanya aktiviti² bottom, casting, drifting, yang mana bottom sebagai permulaan acara, casting pertengahan acara dan drifting sebagai acara penutup. Tapi kali ni acara kami ada sedikit berubah yang mana acara memancing kami di dahulukan dengan casting hehehe...walaupun tiada dapat hasil tapi aku rasa memang seronok la, lepas tu kami ke acara bottom mencari pisang-pisang dan kerisi, di 1st spot, tarikan aku kurang meriah maklum la baru nak panas² enjin reel dan road baru aku hehehe, pindah ke 2nd spot.. macam hari raya meriah tarikan aku sampai boleh dapat ikan putih hehehe. And kami terus pergi ke 3rd spot, semua sudah kepenatan di sebabkan serangan ikan di sport ke-dua, oleh tu kami x lama di spot ke-tiga sebab semua sudah lapar dan x sabar nak casting cari ikan GT hehehe.

Hasil dari bottom, ikan putih di 2nd spot (phone aku teda terpaksa guna phone abang aku)

Casting kali ni aku x pergi jauh sebab memang da x larat nak jalan sudah so aku lepak di 1st spot yang aku rasa ada potensi jua la hehehe... dengan menggunakan popper aku yang masih baru dan bau spray lagi ... akhirnya membuahkan hasil dengan 2 ekor ikan GT hehehe sampai bengkok reel aku punya besi di kerja kan.

Habis saja makan tengahhari kami pun start casting mengeliling pulau, walaupun tiada hasil tapi aku rasa seronok sangat sebab 1st time kami kena bawa keliling pulau menaiki bot hehehe... dan terus kami main drfiting... walau pun hasil kurang memberansangkan... tapi bila strike pergh ikan dia besar² jua, kerisi dan kerapu mata hijo punya mainan time main drifting...hehehe..

Dan sebagai penutut acara kami, kami balik dengan trolling yang tak pernah di buat selama ni aktiviti kami memancing. Terkejut jua aku captain cakap balik nak trolling... sungguh girang aku tapi yg ruginya lurer untuk trolling aku yang besar aku dan deep swim aku tertinggal huhuhu.. terpaksa guna lurer kecik saja untuk mencuba nasib... apa pun memang tiada hasil la hehehe.

Secara keseluruhan aktiviti mancing kali ni memang luarbiasa dari biasa hehehe... box aku penuh kali ni, dengan hasil 2 GT dan 1 ikan putih hehehe.

Hasil tangkapan kali ni yang mana 1 GT aku sudah di kebas oleh member aku hehehe. (Finally i can use my phone)

4 comments:

patutnya hp tu penting tu di bawa pergi mancing untuk menangkap gambar bersama ikan hehehe.. anyway nice catches. lain kali gambar bah tempat tempat yang dituju & member member yang ikut tu, mau juga tengok gambaran pengalaman tu (just a suggestion) :)

wow u just amaze me... i tot teda org masuk blog mancing aku ni hehehe... thanks for you comments.

By da way aku memang rancang nak tembak banyak gambar sebelum perjalanan sewaktu perjalanan dan time balik, tapi huhuhu no phone. Next time if ada, aku nak buat video sekali hehehe.. hope time casting ada yang strike so boleh nampak live guna video hehehe

memang meriahlah Fik, pagi2 lagi sudah jontot khabarkan to us kemeriahan kamu mancing tu.. next time jgn lupa bawa equipment mancing semua-mua baru best! ;)

Nooren : Ya, cadangan disokong. supaya org yg baca blog terasa mcm memancing sama juga bila nampak gambar2 kan..

wow tine hehe ya ka? da news more fast den my blog hehehe. wokey i will try

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | free website templates | Free Vector Graphics | Web Design Resources.