Sunday, May 23, 2010

Pertama Kali Buat Popper

Minggu ni aku puasa mancing bukan apa, aku rasa badan ada over heat sudah pasal mancing ni, jadi rehat² kan dulu badan sebelum rentung di sebabkan panas.

Time beristirehat ni la semangat nak turun pergi memancing kuat membara, tapi da niat tu nak rehat so kena la rehat hehehe.

Waktu ni la da tak tau nak buat apa aku merajinkan diri sendiri untuk membuat popper hasil tangan dan titik peluh aku sendiri. Walaupun aku tak tau keberkesanannya akan aku cuba dalam minggu ni hehehe...

Bentuk Asal
Ni la bentuk asal kayu yang akan menjadi mangsa tukangan aku

Da diap Di Bentuk
Setelah siap di bentuk dan pemasangan besi. Tak la susah sangat pun tapi susah juga la aku rasa hehehe. Maklum la peralatan x cukup.

Nak Test Power
Da siap bentuk apa lagi nak test la kekuatan besi yang aku buat tu. Mata kail tengah dan belakang tu boleh menampung hingga 3kg punya kekuatan, lebih dari tu aku x berani nak test lagi sebab joran aku hampir nak jari huruf U sudah. Takut aku patah joran. Lagi pun GT selalu aku dapat average dalam 1kg, so aku rasa 3KG masih ok mungkin hehehe.

Siap
Ini la hasil popper pertama aku. Aku x pandai mewarna dari bangku sekolah lagi alala. Ikan nampak mesti dia ketawa ni hahaha. Antara tu GT ketawa ataupun lari nampak popper aku ni tunggu la laporan minggu ni samaada popper ni boleh memikat GT.


4 comments:

lucu juga popper ko ni kan haha.. tapi nice design. kilat ka di badan dia tu? hehehe..

itu la strategi dia, biar ikan tu ketawa sampai tertimbul di permukaan air hehehe

gud morning.. wahaha! i c ada mata and ada gigi lagi ka tuh Fik? tell me wats da 1st ikan yg terpikat sama bLue popper ni k.. haha

popper tu da tukar warna lo tine hehehe n bila tukar warna, cara jalan popper tu style chugger, so x ngam main tempat biasa aku popping, tunggu nanti aku turun deepsea ok tengok ada ikan momom ka teda hehe

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | free website templates | Free Vector Graphics | Web Design Resources.