Sunday, May 16, 2010

Just Casting III

Kali ini kami ingin mencuba nasib dan melakukan aktiviti casting kami yang agak jauh dari kawasan Kota Kinabalu. Bukan apa saja untuk cuba² tempat lain katakan.

Dengan hanya 3 Angler kali ini Liza dan abang aku, destinasi casting kami di lakukan di kawasan Kudat iaitu di Tip of Borneo aka Simpang Mengayau de` Hujung tanduk Negeri Sabah.

Tip Of Borneo
Cuaca yang agak baik waktu ini.

Landmark of The Tip Of Borneo
Globe dijadikan symbol tempat kedatangan ke Tip Of Borneo

Selesai 2 jam ½ menjalan aksi casting di sana, dengan hasil tangan kosong kami pun beredar dari kawasan tersebut dan mencari port lain yang difikirkan sesuai untuk aktiviti casting ni.

Dengan bantuan penduduk di kawasan sana, barulah kami tau adanya Pantai Parang² yang sangat indah dan belum lagi diketahui ramai bagi saya pulau tersebut. Apa pun sepanjang perjalanan ke pulau tersebut aku tiada nampak pun 1 signboard yang bertulis Parang², Kg. Parang², ataupun Pulau Parang² hehehe...

Parang² Island
Abang aku menuju ke Pulau Parang²

Parang² Island
Di sinilah 2nd port kami mulakan aktiviti casting

Parang² Beach
Keindahan Pantai Parang². Best wo dapat mandi sini ni hehehe.

Maguro Kinga Master II
Kali ini aku tidak menggunakan rod casting aku. Nak test barang baru iaitu
Rod Maguro King Master II, Reel Abu Garcia akhirnya mendapat tarikan ikan kerapu.

Secara keseluruhan walaupun boleh dikatakan hampa disebabkan tiada tarikan GT, aku tetap bersyukur dapat seekor kerapu walaupun x besar tapi itula rezeki dari pemberianNya. Yang penting sabar next action masih ada hehehe.

2 comments:

fik ikut mancing! hahaha. i noticed d pulau/pantai parang2 has a vewy vewy nice view ;)

serious nak join mancing? hehehe ok ba, next trip ok. yupe cantik wo tempat tu

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design Downloaded from Free Blogger Templates | free website templates | Free Vector Graphics | Web Design Resources.